Coursera

Coursera.org, czyli wiedza ze Stanford i Princeton pod nasze strzechy.

Online i darmowe

Ponad rok temu dowiedziałem się o darmowych kursach online, prowadzonych przez różne uniwersytety amerykańskie. Sam zapisałem się na 3 najciekawsze (Bazy Danych, Sztuczna Inteligencja, Uczenie Maszynowe). Niestety z braku czasu, a bardziej zmiany priorytetów nie ukończyłem żadnego. A szkoda, bo warto 😉 Na szczęście dałem znać kilku znajomym, którzy spróbowali, a mój brat nawet skończył.

Nauczmy się programowania funkcyjnego

Functional Programming Principles in Scala

Wiadomo, że gdy dajesz dobro – to dobro po czasie wraca. Kolega Darek, któremu kiedyś poleciłem bazy danych, polecił mi teraz Scale i razem rozwiązujemy „Functional Programming Principles in Scala”.
Może nie będę na razie wyrokował jakie są super. Poczekam na ukończony kurs. Na razie powiem, że po kilku lekcjach zapowiadają się mega ciekawie.

Formuła

Mamy nagrane filmiki jak krok po kroku instalować środowisko, jak wysyłać wyniki, jaki jest zalecany sposób korzystania z Eclipse’a, polecane materiały książkowe itp. Następnie jest właściwa część kursu, czyli teoria + przykłady przekładane quizami (pytania testowe, ale też na przykład „naszkicuj na kartce papieru to a to”).

Co tydzień pojawia się kolejna lekcja, po której są 2 deadline’y: soft (do tego czasu można dostać max punktów) i hard (co dzień max jest zmniejszany o 20% aż do zera). Podejrzewam, że inne kursy mają podobną punktację.

Przykładowe kursy

Jeden z kursów to „Algorithms, Part I” (już niestety trwa, ale będzie „Algorithms, Part II”) prowadzony przez Roberta Sedgewicka oraz Kevina Wayne’a z Princeton University. Tych samych, którzy są autorami książki Algorithms (akurat czytałem i była dobra).

Kilka kursów, które otwierają się w najbliższych czasie:

Spotkajmy się

Nasze konto jest zintegrowane z meetupem i można się umówić, żeby w grupach postudiować – jest wtedy większa motywacja. Jeszcze z tego sposobu nie korzystałem, ale spróbuję.

Choć większość kursów dotyczy IT, jest też wiele z innych dziedzin, ale to już sami sprawdźcie na stronie kursów. Są dobre, żeby poszerzyć horyzonty (nic mi do Scali w świecie .NETowym 😉 ).

EDIT

Jest też KHANACADEMY, podobne, ale jeszcze nie sprawdzałem.

4 Comments on “Coursera

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl

    • Z uznawaniem takich certyfikatów na masową skalę będzie problem. Kilka dni temu wszyscy uczestnicy kursu dostali ostrzeżenie, że pojawiły się odpowiedzi do pytań na publicznych serwerach i ostrzegają/proszą żeby tak nie robić.
      Nie mogą zrobić nic więcej, więc taki certyfikat dla certyfikatu może zdobyć każdy.