Iterowanie po kolekcji i zmiana elementu w Visual Basic

Czasem korzystam z podobnego kawałka kodu, czyli wyszukanie elementu o danym id i zmiana któregoś pola (pól) w tym elemencie.

    class OrderDetails
    {
        public int Id;
        public DateTime Date;
    }

    private void Bar(IEnumerable<OrderDetails> orders, int id, DateTime newDate)
    {
        foreach (var item in orders)
        {
            if (item.Id == id)
                item.Date = newDate;
        }
    }

Nic szczególnego. Gdy jednak zmienimy OrderDetails z klasy na strukturę otrzymamy poniższy błąd kompilacji.

    struct OrderDetails
    {
        public int Id;
        public DateTime Date;
    }

    private void Bar(IEnumerable<OrderDetails> orders, int id, DateTime newDate)
    {
        foreach (var item in orders)
        {
            if (item.Id == id)
                ;// item.Date = newDate; 
                // Error: Cannot modify members of 'item' because it is a 'foreach iteration variable'
        }
    }

Kompilator C# bardzo sensownie ostrzegł nas że jest to tylko zmienna lokalna. Co za tym idzie, nie ma sensu przypisywać coś do któregoś jej pola w ten sposób. Bardzo zawiódł mnie kompilator Visual Basic’a który poniższy kod kompiluje. Niestety przypisanie

item.[Date] = newDate

nie zmieni nam nic w kolekcji po której iterujemy. Jeden raz dałem się tak właśnie złapać w VB.

    Structure OrderDetails '! struktura
        Public Id As Integer
        Public [Date] As DateTime
    End Structure

    Private Sub Bar(orders As IEnumerable(Of OrderDetails), id As Integer, newDate As DateTime)
        For Each item As OrderDetails In orders
            If item.Id = id Then
                item.[Date] = newDate ' w tym miejscu zmienimy tylko lokalna zmienna (na stosie) item 
            End If
        Next
    End Sub