Debugowanie plugina

Z pluginami problem jest taki, że zazwyczaj (dobrze by było) są to osobne projekty w osobnym solution. Wtedy, żeby uruchomił się kod plugina musimy najpierw uruchomić główną aplikację, z której dopiero odpalimy plugina i staniemy na breakpoint’ie. Mam projekt główny, który developuję (powiedzmy ProgramMain) oraz plugin (SomePlugin). Aby ułatwić debugowanie robimy 2 rzeczy.

Pierwsza to automatyczne kopiowanie plików po każdorazowym ich udanym zbudowaniu do katalogu (najczęściej „Plugins”) w głównej aplikacji. W tym celu wchodzimy we właściwości projektu na zakładkę Build Events. Ustawiamy Post Build Event na cos w stylu:

copy „$(TargetPath)” „C:\ProgramMain\Bin\Plugins\”

Kolejny krok to ustawienie programu (dla nas ProgramMain.exe), który ma się uruchomić. Zazwyczaj plugin jest tylko biblioteką, która sama z siebie się nie uruchomi. Służy do tego zakładka Debug we właściwościach projektu.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.