Książkowe podsumowanie ubiegłego roku

Takie małe podsumowanie. W ubiegłym roku udało mi się przeczytać takie oto fachowe książki:

Agile Programowanie zwinne 🙂

Rozdziały 5. Refaktoryzacja oraz 6. Epizod z życia programistów bardzo mnie poruszyły. Są jakby streszczeniem tej książki dla mnie. Przestałem się bać zmieniać kod, nauczyłem się, że nie ma w tym nic złego. Kod nieustannie ewoluuje ponieważ sam system jest sukcesywnie rozbudowywany, jak też zmieniają się wymagania. Trzeba pisać kod, który da się łatwo zmieniać w przyszłości.

Clean Code 🙂

Nauczyłem się, do czego należy dążyć w takim zwykłym codziennym klepaniu. Jako, że lubię robić rzeczy dobrze, dokładnie, to książka ta jest dla mnie drogowskazem jaki kod powinienem po sobie zostawiać.

CLR via C# 3rd edition 🙂

Nagle (no nie znów tak nagle, jest to gruba wiedza .NETowa, której przyswojenie trochę mi zajęło) znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania z frameworka jakie były mi dotychczas zadawane na rozmowach kwalifikacyjnych. Pierwsza książka przeczytana w całości na Kindla w drodze do i z pracy.

Wszystkie książki warte przeczytania, a druga i trzecia warte polecenia dla każdego.

Z nie książek warte uwagi jest cykl dziesięciu artykułów, które każdy programista przeczytać powinien (co najmniej dwa razy):. Teksty warte przeczytania a następnie przedyskutowania na krakowskim Software Craftsmanship

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.