Technology Radar

Miesiąc temu ukazał się najnowszy Technology radar. Jest to zbiór przemyśleń nad technologiami i trendami przyszłości (tej całkiem bliskiej) powstały w ThoughtWorks. Firmuje go swoim nazwiskiem (pośród wielu innych nieznanych mi ;)) Martin Fowler. Cały radar jest podzielony na cztery ćwiartki (Techniques, Tools, Languages, Platforms). W każdej ćwiartce są technologie w czterech obszarach, te bliżej środka najlepiej od razu stosować (Adopt), te z obrzeża sobie darować (Hold). Pomysł graficzny trafiony, miło się ogląda. Bardzo lekko się to również czyta, nie ma żadnych grubych opracowań.

Z najnowszego wydania dowiemy się m.in. że warto inwestować w Gita oraz Githuba, a także w Javascript i HTML5 (wszystkie Adopt). Niby wiadomo to z wielu innych źródeł, ale tutaj można się upewnić :). Ja się na przykład upewniłem, że warto wypróbować Windows Phone 7 (znajduje się to w sekcji Trial).

Kolejne wersje są publikowane co około pół roku, więc można sobie podejrzeć jak sprawdzały się te z poprzednich lat. Ogólnie to lektura Technology Radar rozszerza horyzonty. Ja pierwszy raz przeczytałem o health check pages i wielu innych przydatnych rzeczach.

PS. Wersja na czytniki dostępna od razu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Technology Radar

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl

Możliwość komentowania jest wyłączona.