Jak często pisać posty?

Oby jak najczęściej 🙂

Rzeczywistość

Takie proste, lecz nie udaje mi się niestety. 5 postów / miesiąć? Z taką prędkością nigdy do niczego konkretnego nie dojdę. Jest duży problem z pisaniem postów, zajmuje mi to zbyt wiele czasu. Brakuje mi takiej lekkości w pisaniu. Trzeba się do tego przyznać. Czasem też wkrada się lenistwo (zwane modnie prokrastynacja – dla mnie to określenie to nowomowa, zostanę przy nazywaniu rzeczy po imieniu).

Problem zidentyfikowany, teraz trzeba zaproponować środki naprawcze. Konkrety. Z doświadczenia wiem, że deklaracje typu „od teraz BĘDĘ pisał posty”, nie mogą zadziałać. Znaczy to mniej więcej: „do teraz mi się nie udawało, więc zamierzam robić to samo w ten sam sposób i teraz mi się uda”. Ja tego nie kupuję 😉

Konkrety:

  • Nie spędzać tyle czasu nad jednym postem. Nie muszę zgłębić zagadnienia z każdej strony. Spłycać niektóre tematy. Rozwinąć można w kolejnym poście.
  • Wyrobić nawyk pisania tych 3 postów na tydzień.
  • Opisywać również rzeczy, które są oczywiste dla mnie i aż chce się wierzyć, że wszyscy z takich dobrych praktyk korzystają. Kiedyś mi się wydawało, że skoro ja już coś zrozumiałem to nie może to być ciekawe, bo już gdzieś to zostało przez kogoś lepszego opisane.
  • Opisać czasem coś co jest nietrudne i już dobrze opisane na przykład na MSDN (można spojrzeć z innej perspektywy). Miałem jeden pomysł, ale pomyślałem, że to trywialne. Za kilka dni dużo lepszy blogger napisał ładnego posta o tym samym. Mogłem to być ja 😉 Można.

Coś kosztem czegoś. Mimo chwilowego spadku jakości, jakość będzie stopniowo wzrastać wraz z każdym kolejnym postem. Najważniejsze to nabrać rutyny w pisaniu i obniżyć średni czas powstawania wpisu.

Jak pisze Jeff Atwood

I kept jabbing, kept shipping, kept firing

Na koniec

Ufff… podchodziłem w myślach do tematu przez 3 tygodnie. Stanowczo za długo na tekst który w całości powstał w godzinę.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Blog, Lessons Learned i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Jak często pisać posty?

  1. :) pisze:

    Dobrze, że o tym napisałeś. Też przymierzam się do pisania bloga a twój post jeszcze bardziej mnie do tego nakręcił. Dlaczego? ponieważ też uważam ze jest sporo dobrych, doświadczonych programistów / blogerów i „czym że jest mój post w stosunku do ich postów”. Jednak nie tylko skomplikowane rzeczy są pełnowartościowe. Jak wspomniałeś tutaj…i coś łatwego potrafi być dosyć pomocne dla kogoś kto tego szuka.. Pozdrawiam i powodzenia 🙂

    • Przymierzasz się, czy już zacząłeś?
      Pamiętaj kiedy jest najlepszy moment: TERAZ!

      A co mogę powiedzieć niezdecydowanym (takim jak ja kiedyś i częściowo ja teraz przed każdym postem):

      ZACZYNAJ!

  2. I.A. Jagoda pisze:

    A ja mam inny problem, jak już siądę do pisania, to nie mogę się oderwać i chyba wychodzi tego za dużo. Może to dlatego, że pisze na inne, nazwijmy to luźne tematy…
    Trafiłam na twój wpis rozglądając się po necie, czy są tacy, co jak ja wrzucają na stronkę średnio po 2 wpisy dziennie. Jak widać jedni muszą sie mobilizować, a inni opanować!
    Dochodzę do wniosku, że chyba nie ma recepty ile wpisów na miesiąc jest wskazane i nie ma się czym przejmować. Większy problem mają ci, którzy posty piszą za rzadko.
    Dwie rzeczy mi się spodobały: przestroga „Nie spędzać tyle czasu nad jednym postem” i stwierdzenie „Najważniejsze to nabrać rutyny w pisaniu”. Niby sprawy oczywiste, ale jak często zapominane, a przyzwyczajenie to podobno druga natura człowieka!
    Trzymam kciuki, abyś wytrwał w postanowieniu piasnia częściej. Wiadomo, że 5 postów na miesiąc to za mało, a jeżeli znasz odpowiedź kiedy jest za dużo to daj znać.
    Pozdrawiam
    I.A. Jagoda.

Możliwość komentowania jest wyłączona.