Workrave – odpoczynek dla oczu

Prosty programik, który co jakiś ustawiony czas informuje o oderwaniu się od kompa – Workrave. Korzystam już od ponad 2 lat.

workrave rest break

Żaden programista nie lubi, gdy przerywa mu sie, kiedy pracuje w skupieniu. Wiadomo – mamy bardzo twórczy zawód (i akurat wszyscy pracują w twórczych projektach ;)). Jest to jednak ta dobra przerwa, która przypomina nam o popatrzeniu za okno lub zrobieniu kilku ćwiczeń oczami.

Customizacja

W Workrave chyba wszystko można pozmieniać. Wszystkie długości przerw, ilości powtórzeń, itp. Domyślne ustawienia są zbyt częste (może jest jakaś norma UE ;P ), ja przestawiam, aby kilka razy rzadziej się przypominał. Wystarczy oderwać oczy od monitora raz na 45 minut. Co jakiś czas są też ćwiczenia jakie należy wykonywać. Raczej ich nie robię, trochę głupio byłoby robić jakieś machanie rękami w biurze ;), ale głową już można pokręcić.

Przykładowa konfiguracja

Rest Break konfiguracja

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Workrave – odpoczynek dla oczu

  1. Łukasz K. pisze:

    Osobiście korzystam z TimeLeft. Posiada wszelkiego rodzaju stopery, liczniki, czasy, odliczacze, doliczacze;)
    Dla przykładu mam timer, który odlicza 75 minut. Po upływie tego czasu rozlega się dźwięk i timer dolicza minuty.

    • Przyglądnąłem się tym funkcjom o których mówisz. W Workrave masz stricte skonfigurowane pod robienie sobie regularnych przerw od kompa (nic poza to – dla mnie to nie minus) i jeszcze napisane jakie świczenia warto zrobić.TimeLeft ma wiecej fajnych rzeczy tylko te pozostałe mam w akurat testowanym Grindstone.

  2. Fajne, przyda się. Do zarządzania czasem wpadłem ostatnio na http://www.manictime.com/ – ale jeszcze nie miałem okazji przetestować.

  3. Jeśli chodzi o zarządzanie taskami w pracy to kolega pokazał mi http://www.epiforge.com/Grindstone/ – póki co korzystam kilka dni i nie miałem czasu skorzystać w wszystkich funkcji.

Możliwość komentowania jest wyłączona.