Klub Austriackiej Szkoły Ekonomii

Książka Złoto, banki, ludzie

Dwa dni temu byłem na spotkaniu KASE w Krakowie. Byłem już na około dziesięciu podobnych spotkaniach w poprzednich latach. Jest biblioteka książek ekonomicznych. Wypożyczyłem „Złoto, banki, ludzie” Rothbarda.

Slajdy z mojej prezentacji dotyczącej wymienionej książki.

Austriacy

Około 2 lata temu kolega opowiedział mi, co to właściwie jest Austriacka Szkoła Ekonomii. Tak po prawdzie nie jest to ekonomia do jakiej przyzwyczaił nas mainstream. Dzisiejsza ekonomia jest strasznie zrośnięta z polityką. Niestety…

Jest to nurt bardzo niszowy. Chyba Ci to nie przeskadza, bo nie wierzysz, że większość ma rację? Postaram się od czasu do czasu wrzucać coś o ASE.

Ekonomia kiedyś

Od postawówki bardzo lubiłem czytać o ekonomii, po przyjściu na studia na szczęście to sie skończyło. Na szczęście, bo już wiem, że wtedy błądziłem. Podstawy były złe. Austriacy jako najważniejszą rzecz stawiają indywidualne wybory ludzi. Nie wrzucają wszystkiego w wór statystyki, równań, całek, itp. Nie czarują liczbami, z których absolutnie nic nie wynika. Trzeba sobie darować wiele wiedzy, w którą kiedyś wierzyłem. Gospodarka w równowadza? Jakieś krzywe się przecinaja w jakimś punkcie? Akurat…

Czy to działa

Filmik, który bardzo lubię – czyli Historia pewnego zakładu …

Mnie najbardziej podoba się ten moment gdy wyśmiewają Petera Schiffa. Zastanawiające jest, czy ten drugi pseudo ekspert wierzy w to co mówi, czy tak po prostu kłamie.

Kogo też urzekł ten film?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Klub Austriackiej Szkoły Ekonomii

  1. Aze pisze:

    Krzywe czasem się przecinają nawet i wg Austriaków (:

    • @Aze Tak, przesadziłem, przyznaję się. Jednak u Austriaków ciągle powtarza się, że za każdą transakcją jest subiektywna korzyść obu indywidualnych stron.
      A w ekonomii, którą kiedyś czytałem traktuje się wszystko statystycznie (tu spada o 10% to tu się podniesie o 8%). Przez to można się nieźle wyłożyć na każdym kryzysie, bo nagle te oczywiste wykresy zawodzą.

Możliwość komentowania jest wyłączona.