Nie ma głupich pytań

Tytuł jak tyłuł, ale takie pytania są. Pytanie z którym wstydzę się przyjść do kogokolwiek Pytanie jest głupie, nie ma w nim prawie żadnej wartości dodanej. Głupio takie pytania zadawać kolegom obok, bo znam odpowiedź: „po co ci to Krzychu”. Głupio zadać takie pytanie architektom, bo: „po co ci to Krzychu”. Różnica między pytaniem pierwszych a drugich jest taka, że architekt jeszcze może się dokopać do tego tylko po co… Doskonale wiem, że szkoda ich czasu. Wszyscy wymienieni mają rację i zdaję sobie z tego sprawę. Ale czasem chcę wiedzieć…

stack overflow logo

Ale jest Stack Overflow 😀 i mimo tego że i tak dowiedziałem się że pytanie jest do niczego (closed as too localized by …), to i tak się cieszę, że ktoś mi o tym w twarz napisał, a nie biję się z myślami.

Ale nie to jest najważniejsze. Najbardziej się ucieszyłem że mam tyle punktów że mogę wreszcie dodawać komuś plusy. Bo to jest właśnie to po co się zarejestrowałem na SO (żeby móc korzystać nie trzeba się rejestrować). Móc mieć głos czy coś mi pomogło czy nie. Bo gdy ktoś ma 100 super odpowiedzi to nie zmienimy wiele (ale i tak trzeba zagłosować na + gdy nam pomogło), ale czasem naprawdę jest na granicy i wtedy chciałbym powiedzieć że ten kolo dobrze napisał a ten kolejny po prostu się myli.

Próbowałem kiedyś odpowiadać ludziom, ale jakoś nie wyszło, albo mało punktów to dawało. Czasem niespodziewanie zadane pytanie na SO, da Ci te „punkty” respectu, które przydają się podczas oceniania przydatności pracy innych developerów.

stack overflow reputation

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.