Vimium i nie potrzebujemy myszki w Chromie

Myszka to zło, bo bardzo spowalnia

Znalazłem ukojenie, którego długo szukałem … Używanie myszki do przegladania stron już od dłuższego czasu mnie irytowało. Mimo, że zawsze korzystałem ze skrótów klawiszowych dla np. tabów, to zawsze ta myszka w prawej recę przeszkadzała.

Vimium

Zupełnie przypadkiem (przegladajac githuba innych ludzi) natrafiłem na dodatek Vimium. Korzysta z dobrze mi akurat znanej klawiszologii Vima 🙂 Jeśli nie korzystałeś z Vima wcześniej nic nie tracisz, te kilkanaście komend bardzo szybko zapamiętasz. Podpowiedź po wcisnięciu „?” i wyglada ona tak:

Vimium for chrome

Vimium for chrome

Przechodzenie po linkach

Nie sadziłem, że przechodzenie po linkach może być tak proste. Klikasz „f” i nad każdym linkiem (lub polem input) wyświetlaja się literki (literka) jakie nalezy wklepać, aby link „się kliknał”.

vimium links chrome

vimium links chrome

Update

Skróty, których się nawet nie spodziewasz

Zapomniałem dodać co jest takiego fajnego w Vimie i co bardzo w tym dodatku wykorzystuję. Większość komend (np. przejdź w dół o jeden ekran, przejdź do następnej zakładki) może być poprzedzona liczbą. Wtedy po wklepaniu „4K” przechodzimy o 4 zakładki w prawo. Wciśnięcie Ctrl i przyciskanie 4 tabów wkurza mnie.

Przewinięcie w dół i górę strony to tylko klawisze „G” i „gg”, kiedyś żeby to zrobić musiałem ręką przechodzić do klawiszy „Home” oraz „End”. Może to się wydawać głupie, ale jak się jest w transie („flow”) to takie rzeczy naprawdę wybijają i nieźle wkurzają 🙂

Kopiowanie aktualnego adresu to znowu tylko „yy” zamiast wchodzenia „F6” do paska i kopiowania „Ctrl+C”.

A zresztą, wszystko jest po na pierwszym obrazku lub po wciśnięciu „?”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Vimium i nie potrzebujemy myszki w Chromie

  1. chrisseroka pisze:

    Wygląda to ciekawie, ale jakoś czuję wewnętrzny niepokój na myśl, że miałbym chodzić po WWW przy pomocy klawiatury. Trend jest taki, że interfejsy robimy bardziej dotykowe niż klawiaturowe.
    Ale pewnie jakbym to zobaczył, to może i ja bym się w tym zakochał 🙂

  2. Pingback: Vimium oprócz Chrome także dla Opery « Dzień w pracy

Możliwość komentowania jest wyłączona.