Git-SVN

Przez ostatnie 3 miesiące pracowałem w projekcie korzystającym z Gita hostowanego na GitHubie. To był naprawdę fajnie spędzony czas 😉 Zrobiłem w tym czasie 2 niewielkie prezentacje w zespołach, bo naprawdę podoba mi się to narzędzie.

git svn

git svn

Teraz przyszło mi pracować z powrotem z SVN. Bywa i tak 🙂 Od razu zainteresowałem się Git-SVN. Narzędziem tym korzystam dalej z gita lokalnie, a commity, które kiedyś pushowałem do repo gitowego teraz pushuję do repo SVNowego. Dla mnie nie widać wielkiej różnicy. Importowanie z SVN z książki o Git, warto się przyjrzeć i dobrze zmapować userów. Szybka opcja to:

git svn clone http://my-project.googlecode.com/svn/

Zaimportują się nazwy poprzednich commitujących.

Ja standardowo instaluję GitHub for Windows oraz TortoiseGit i któreś z nich ma już git-svn.

update

Jest pytanie czy commitować plik .gitignore. Jeśli zdecydujemy, że nie, to na końcu pliku trzeba umieścić linijkę ‚.gitignore’, żeby ignorował samego siebie. Wtedy jednak nie wersjonujemy tego pliku i może się zgubić. Chyba prościej już go wpushować do repozytorium SVN, nie powinien się z niczym pogryźć. Pokaże się też innym programistom, że się korzysta z Gita.

update #2

Warto też nadpisać (inny niż globalny) User Name i Mail dla danego projektu. W SVN’ie jesteśmy pewnie identyfikowali inaczej.

git svn clone -s http://svn/repo – może też historię doda.

update #3

Możemy też olać historię z SVN. Dostajemy tylko jeden commit który jest całym aktualnym projektem.


git svn init svn://repo.path/trunk
git svn fetch -r HEAD

update #4

Człowiek się czasem zakręci. Zapomniałem że w niektórych ścieżkach są spacje i wtedy trzeba to ubrać w ciapki:


git svn clone "svn://my-company/My Customer/branch.version whatever"

Niestety ścieżka była taka, że mimo wszystko jakiś częściowo sensowne katalogi się potworzyły tylko danych nie było 😉

Ten wpis został opublikowany w kategorii Programowanie i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Git-SVN

  1. Pingback: git svn rebase is broken on Windows | Show me the code

Możliwość komentowania jest wyłączona.