Co programista przeczytać powinien (Odzew)

W odpowiedzi na mój poprzedni post Co programista przeczytać powinien pojawił się komentarz, który jest tak zajebisty, że w oryginale nadaje się na osobny post:

Autor: longer

zaproponowane ksiazki to oczywiscie podstawa i wbrew pozorom nie naleza do najlatwiejszych, najpierw trzeba zdobyc pewne doswiadczenie zeby orientowac sie w problemach ktore one poruszaja. Ja np ksiazke o programowaniu zwinnym wuja Boba czytalem juz kilka razy i za kazdym razem niektore rzeczy rozumialem troche inaczej lub dopiero zaczynalem rozumiec.
Liste ta mozna by uzupelnic o inne dziedziny programowania wykorzystywane w codziennej pracy jak m.in. algorytmy czy programowanie wielowatkowe. Co do zrodla ksiazek to powinna obowiazywac jednak ta obcojezyczna, polskie tlumaczone sa tylke te ktore sa pewniakami dla wydawnictw a ich czas wydania pozostawia wiele do zyczenia. Moj angielski mowiony np kuleje i to bardzo ale z angielskim pisanym nie mam wiekszych problemow.
Od 3 lat mam wykupiony najwiekszy abonament Safari Books Online i mam go zawsze odpalonego na jednym z monitorow, zawsze jest jakas wiedza do zdobycia dotyczaca aktualnej pracy lub gdy jej nie ma to swoich zainteresowan. Jesli czegos nie ma na Safari to nie waham sie i kupuje ksiazki na amazonie i czytam na kindle, a nie rzadko sa to jedynie pierwsze rozdzialy.
Ksiazki to podstawowa inwestycja w naszym zawodzie i nie powinnismy tutaj oszczedzac nic a nic 🙂

Moje uwagi:

  • @longer wielkie dzięki za komentarz, od razu jak przeczytałem zabrałem się za przeklejanie tego w ten post. Jeśli jeszcze nie piszesz bloga to zacznij.
  • @longer i inni: wybacz ale nawet nie spojrzałem na twój mail, proszę drogi czytelniku/komentatorze o podpisywanie się Imieniem i Nazwiskiem. W internecie tak naprawdę nie ma anonimowości, możeby sobie tylko ułatwić pracę znając się nawzajem. (Bo naprawdę mądrze prawisz longer.)
  • Mamy w firmie Safari. Czy wszyscy o tym wiedzą i korzystają? Pewnie w wielu z waszych firm też macie, ale czy wszyscy o tym wiedzą?
Ten wpis został opublikowany w kategorii Programowanie i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.