Podsumowanie Krakowskiego Code Retreat 2013.

Tutaj zachęcałem, a teraz wypiszę kilka spostrzeżeń po Krakowskim Global Day of Coderetreat 2013. Piszę w liczbie mnogiej, bo każda sesja jest pair programming. Za każdym razem byłem jednak z kimś innym i dodatkowe założenia dodane do Game Of Life zupełnie się różniły.

C#/.NET był najczęściej używanym językiem. W porównaniu do lat poprzednich udało nam się zdetronizować Javę.

Nie kombinuj

Koduj w języku, który znasz bardzo dobrze lub dobrze. Na przykład nie koduj w JavaScript 😉 Jedną sesję zaczęliśmy w JavaScript. Obydwoje liczyliśmy, że ten drugi zna się lepiej i pomoże. To był zły wybór i po 20 minutach wróciliśmy do C#. Na Code Retreat uczymy się mnóstwo rzeczy niezależnie od języka.

Python

Dwie sesje sparowałem się w Pythonie. Super łatwy prosty i przyjemny język skryptowy. Podczas jednej sesji po lewej był Notepad ++ a po prawej konsola (i wcale praca nie szła wolniej niż w C#). Podczas drugiej sesji mój partnej miał PyCharm czyli IDE od Jetbrains. Phyton ma coś takiego że test piszemy w komentarzu w klasie. Nigdy nie widziałem kodu testu bliżej testowanego kodu.

Bardzo się cieszę z tego nowego języka, bo próbowałem nie-deva nauczyć programować i już wiem, że C# się do tego zupełnie nie nadaje. Czytałem opinie, że Python jest dobry na pierwszy język – teraz już wiem dlaczego.

Ciekawie, bo funkcyjnie

W tym roku musiałem się bardzo mentalnie gimnastykować (zwłaszcza po obiedzie), ani razu nie udało nam się ukończyć zadania. I dobrze, nie chodzi o kończenie zadań (zaimplementowanie wszystkich testów. W feedbacku na koniec wiele osób zgodnie chwaliło sobie podejście funkcyjne.

Resharper – nowy trick

Extend Selection (Ctrl + W), Shrink Selection (Ctrl + Shift + W):

resharper extend selection

Ten wpis został opublikowany w kategorii Programowanie i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Podsumowanie Krakowskiego Code Retreat 2013.

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl

Możliwość komentowania jest wyłączona.