Gist oparty na GitHub

GitHub oprócz tego że sam jest super narzędziem daje kilka fajnych atrakcji.

Gist (z angielskiego: sens, istota, esencja)

github gist example

Jeden pliczek tekstowy mający wersjonowanie, okrojona wersja GitHuba. Do prostych rzeczy nadaje się idealnie.

gitconfig – ten mój gist przydaje mi się nadzwyczaj często. Gdy jestem na kolejnej wirtualce lub gdy komuś gita pokazuję to jest to zawsze miejsce z najświeższym zestawem komend. Gdy coś nowego dochodzi do moich standardowych ustawień – updateuję gista. Nawet go przed chwilą sam polubiłem 😉 Można go też forkować to znaczy skopiować do siebie na wypadek gdyby autor usunął to repozytorium.

Podczas uczenia się spisuję sobie skrótowo najważniejsze rzeczy. Np. ucząc sie gita spisywałem sobie różne akcje, koncepcje w sposób dla mnie zrozumiały w git commands.txt. (Nota bene najlepszą formą uczenia się nowej rzeczy jest robienie autorskich notatek.)

Czy wszystko na GitHubie musi być publiczne?

Jeśli nie płacimy to wszystko musi być publiczne. Najtańsza płatna wersja to $7/miesiąc i mamy 5 prywatnych repozytoriów (gdzie nikt nam nie zabroni trzymać X projetków w jednym githubowym repo).
Można to ukrywać, ale po co, to nawet nie chodzi o to że trzeba ileś płacić. Jeśli mówimy o niekomercyjnych projektach to nie ma czego ukrywać – dzielmy się wiedzą.

Z mojego kodu tam umieszczonego nikt nie korzysta, bo w sumie nic tam ciekawego czy przydatnego. Może kiedyś jednak coś się z tego urodzi – kto wie. Jednak wielu ludzi pisze w pracy toole pomagające w czymś tam, które idealnie nadawały by się do zastosowania w innych firmach.

Może być prywatne w Bitbucket

Bitbucket.com to w skrótcie (dla mnie) inny serwis pozwalający hostować repozytorium Git.

Różnica między GitHub a Bitbucket:
GitHub: za darmo nieograniczona liczba uczestników projektu + płacisz za prywatne repozytoria
Bitbucket: za darmo nieograniczona liczba prywatnych repozytoriów + płacisz za uczestników projektu

Ten wpis został opublikowany w kategorii Tip of the day i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.