Ja już korzystam z Domain Driven Design

Jestem oczarowany podejściem Domain Driven Design.

Pomaga to na kilku poziomach, zarówno jak pisać kod jak i jak architektonicznie budować cegiełki. Przemyślałem na nowo rzeczy, o których już kiedyś myślałem, że są mi znane – teraz wiem lepiej/wreszcznie naprawdę zrozumiałem. Temat jest ogromny i w tym krótkim wpisie nawet nie będę próbował wchodzic w szczegóły (nie ma czasu na pisanie, trzeba implementować). Chciałem wspomnieć tylko o materiałach, które aktualnie przerabiam.

Na początku przeczytałem dedykowane DDD fragmenty książki https://www.amazon.com/Microsoft-NET-Architecting-Applications-Enterprise/dp/0735685355 (chociaż nie polecam jej aż tak bardzo, lepiej przeczytać książkę Vernona przytaczaną w następnym zdaniu), od tego się zaczęło. Później były filmiki z opisane przeze mnie O architekturze ze Sławkiem Sobótką, jak również https://www.amazon.com/Implementing-Domain-Driven-Design-Vaughn-Vernon/dp/0321834577.

Aktualnie przeczytałem prawie wszystko z Artykuły i prezentacje – wiedza do pobrania, znakomita esencja tego co najważniejsze. Olbrzymim plusem jest to, że są to artykuły napisane po polsku z przykładami w Javie (gdzie wszystko na poziomie koncepcji jest takie samo jak w .NET – składnia minimalnie inna).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Programowanie i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.