O architekturze ze Sławkiem Sobótką

Ostanio (już ze 4 miesiące temu) wkręciłem się w DDD (Domain Driven Design) a pchnęły mnie do tego między innymi poniższe filmiki Sławka Sobótki (http://bottega.com.pl). Kilka wynotowanych ciekawostek pod niektórymi nagraniami.

Polecam oglądnąć wszystko!

„Dlaczego …?” – „to zależy” – „zależy od czego?” – 1 godzina 1 minuta

„Możemy się wykazac autyzmem i zrobić w UMLu, dzidę wbić” – 39 minuta

6:20 W dużych wyrafinowanych systemach tylko kilka % kodziku jest wyrafinowana i tutaj używamy DDD

27:10 – Terapia dla traumy UML’owej

46:40 – Switch są dozwolone tylko w czeluściach fabryk

48:35 – Refactoring gdy nie znamy modelu

„Misiu, dlaczego nie sprzedałeś drugiego jachtu?” – 46 minuta (trwa 3 minuty)


3:43 kto Cię robił, Super Senior Developer i pakuje do Utilsa.
18:00 zapisywanie dzieci korzenia i brudzenie sztuczne korzenia. czy w .NET jest to rozwiązanie które on pokazał? Dobre praktyki za chwilę + o granicach agregatu.
31:00 zachęca do wołania save explicite.
39:00 nie będzie nieświeżych danych, będą eventually consistent. Tak jakby ktoś pobrał produkty i się gapił na nie przez pół godziny.

Oczywiście to nie wszystkie jego prezentacje, akurat do tych miałem notatki i bardziej mi utkwiły.

Inne prezentacje o CQRS, których też przy okazji wysłuchałem:


Ten wpis został opublikowany w kategorii Programowanie i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.